Margit Berkers, senior digital marketing specialist

Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Voordat ik bij Wolters Kluwer terecht kwam, werkte ik op detacheringsbasis bij grote multinationals als digital marketing consultant. Digitale marketing, projectmanagement, content management… ik heb in die tijd veel ervaring opgedaan op marketinggebied. Binnen het bedrijf dat mij detacheerde, had ik ook een rol in de interne communicatie. Na een aantal jaren als consultant te hebben gewerkt, vond ik het verfrissend om ergens in vaste dienst te gaan. Daarnaast miste ik het creatieve aspect van marketing bij mijn vorige werkgever. Op een dag werd ik benaderd door een recruiter van Wolters Kluwer met deze vacature: precies wat ik voor ogen had. In augustus 2021 ben ik gestart.

Wat houdt jouw functie precies in?

Ik doe heel veel verschillende dingen. De ene keer maak ik een roadmap voor de website, bedenk ik een campagne of doe ik een technische update. De andere keer ben ik bezig met het briefen van een tekstschrijver voor een whitepaper, of werk ik met de designstudio aan de vormgeving ervan. Ik spreek met het webbureau en het bureau dat ons helpt met zoekmachineoptimalisatie over het verbeteren van de site. Strategie bepalen, bedenken, plannen, uitvoeren… een dag is nooit saai. Mijn hoofdverantwoordelijkheid is de website Schulinck.nl en mijn hoofdfocus is op dit moment de campagne Omgevingsrecht. Mijn functie is heel breed en ik ben nooit uitgeleerd: digitale marketing verandert continu en wordt steeds uitdagender.

Wat wil je bereiken voor de gemeenteklanten?

Ik wil dat uit onze website duidelijk wordt wat Schulinck, onderdeel van Wolters Kluwer, te bieden heeft en wat onze klanten aan onze producten en diensten kunnen hebben. Op de website staat overigens veel onderscheidende informatie van onze juridische experts over het Sociaal domein en het Omgevingsrecht, die gratis toegankelijk en beschikbaar is voor iedereen, niet alleen voor klanten. We vinden het belangrijk die informatie te delen om gemeenten te ondersteunen. We zien bijvoorbeeld ook dat gemeenten het voorbereidende werk voor de Omgevingswet uitstellen, terwijl er nog veel moet gebeuren. Daar wijzen we ze op én we vertellen hoe Wolters Kluwer Schulinck ze daarin echt kan helpen en ontzorgen.

Wat is een speerpunt voor de komende tijd?

Zoekmachineoptimalisatie, SEO, is een speerpunt. De vakredacteuren – onze juridische experts –  schrijven teksten voor de website en ik wil er samen met hen voor zorgen dat de onderwerpen waarover ze schrijven beter gevonden worden in Google. Dat betekent dat ik de redacteuren ga trainen in SEO, zodat we een superrelevante website krijgen. Met het verbeteren van de content op Schulinck.nl en de techniek van de site blijf ik continu bezig.

Wat is zo leuk aan het werken bij Wolters Kluwer

Mijn baan is heel dynamisch. Geen dag is hetzelfde en ik leer voortdurend bij. Wolters Kluwer is een beursgenoteerd bedrijf met een vrouwelijke CEO, waar diversiteit belangrijk wordt gevonden. Dat geeft me een goed gevoel. Alles is goed geregeld en er wordt altijd gekeken of iets nog beter kan.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik houd veel van reizen en vind het leuk om te koken en te eten. Op een buitenlandse markt tussen onbekende ingrediënten waarmee ik mag gaan koken, ben ik helemaal in mijn element! Daarnaast wandel en fiets ik graag en doe ik aan fitness. Bekijk mijn profiel  

Actuele opinies Margit Berkers, senior digital marketing specialist

Digitale formulieren: meer dan een paar online pdf’s!

27 oktober 2021

Een slim digitaal formulier stelt alleen relevante vragen Achter een geavanceerd digitaal formulier zit een schat aan opties. Dat begint al bij het invullen van...

Is het afdwingen van informatie van de werkgever mogelijk door een last onder dwangsom?

20 oktober 2021

Een werkgever – maar ook een ex-werkgever en een uitzendbureau – is verplicht om desgevraagd kosteloos opgave te doen en inlichtingen te verstrekken aan het...

De (on)bekendheid van de cliëntondersteuner

13 oktober 2021

Hulp bij zorg en ondersteuning Voordat ik verder in ga op de ‘onbekendheid’ van de cliëntondersteuners, leg ik eerst uit wat deze ondersteuners doen en...

Gegevens opvragen tijdens de intakefase schuldhulp

6 oktober 2021

De intakefase schuldhulp bestaat (als het gaat over gegevens opvragen) uit twee onderdelen. De gegevensset die je tijdens het eerste onderdeel mag gebruiken is veel...

Automatiseren van gemeentelijke processen levert snel veel resultaat op

29 september 2021

Hoe een SD besloot tot digitaliseren Een Sociale Dienst (SD) in het zuiden van het land heeft, net als iedere gemeente of samenwerkingsverband,  een aantal...

Meer opinies

Nieuws en opinies in uw mailbox ontvangen?

Blijf op de hoogte en ontvang net als ruim 30.000 andere professionals elke week het laatste nieuws op maat.