Neem contact op
Een online omgeving die uw burgers in staat stelt de aanvraag levensonderhoud digitaal in te dienen. Vervolgens kunt u de aanvraag zelf beoordelen of automatisch laten afhandelen, met of zonder beschikking. Een schaalbare oplossing voor u, een correct en snel antwoord voor uw burgers.

De aanvraag levensonderhoud is een belangrijke aanvraag binnen iedere gemeente. Jaarlijks komen er vele aanvragen binnen. Het merendeel van gemeenten maakt hiervoor nog gebruik van een papieren formulier.

Behalve dat dit formulier veel vragen bevat die voor de aanvrager niet relevant zijn, kost het verwerken ervan en het controleren van alle gegevens veel tijd en dus geld. Een online omgeving  met een aanvraagformulier levensonderhoud kan dit proces, van de aanvraag tot de afhandeling, voor u digitaliseren. Hierbij behoudt u zelf de hele tijd de regie. U kunt er voor kiezen om eventueel automatisch te beschikken.

Maak het uzelf makkelijk:

  • Digitale aanvraag levensonderhoud met gebruik van DigiD
  • Aanvraag kan inclusief verwerking lokaal beleid
  • Controle op voorliggende voorzieningen
  • Integratie fraudeprofielen ter ondersteuning beoordeling aanvraag

…en automatiseer:

  • Automatisch vooraf ingevulde persoonsgegevens
  • Automatisch aanmaken van werkproces in backoffice
  • Automatisch beoordelen aanvraag mogelijk
  • Automatisch genereren van documenten, voor burgers en intern gebruik

Wilt u meer informatie over de mogeklijheden van het digitale aanvraagformulier levensonderhoud?

Neem contact op met de accountmanager in jouw regio.

Neem contact op