Zet u al digitale formulieren in bij een aanvraag levensonderhoud? Deze aanvragen zijn zeer arbeidsintensief vanwege de hoeveelheid bewijsstukken die de aanvrager moet aanleveren. Digitale formulieren hebben veel voordelen: snel, efficiënt en volledig. En het formulier past de vragen aan naar de situatie van de aanvrager zodat u precies de juiste informatie ontvangt.

Infographic Digitale Aanvraag Levensonderhoud

Welke gegevens kan uw gemeente ontvangen bij een digitale aanvraag levensonderhoud met Schulinck In-Form?Digitale Aanvraag Levensonderhoud

Wat weet u nadat een formulier compleet ingevuld is?

 

    • Leeftijd
      4 weken zoektermijn voor belanghebbende <27 jaar.
    • Leefvorm
      1 Alleenstaand
      2 Alleenstaande ouder
      3 Gehuwden
      Voor belanghebbenden <21 worden de verschillende normen ook meegenomen.
    • Check bij reden aanvraag
      Bijv. werkloos geworden, inkomen lager dan norm, ziek/arbeidsongechikt, weduwe, zzp, verlaten partner, uit AZC, einde VUT.
      2 doelen: 1.) Check op voorliggende voorziening, en 2.) Extra check op mogelijk gezamenlijke huishouding bij een alleenstaande.
    • Uitvraag inkomsten
      Door de uitgevraagde gegevens kan de hoogte van de toepasselijke norm worden bepaald. Eventuele verlagingen door het ontbreken van woonkosten of
      einde studie kunnen worden meegenomen. Als er inkomen is, kan er gelijk worden gekeken of er nog recht bestaat.
    • Uitvraag vermogen
      De vermogensgrens is ook bekend door de uitgevraagde gegevens. De uitvraag van het vermogen zorgt ervoor dat het vermogen kan worden vastgesteld. Door de leefvorm te hebben vastgesteld, kunnen we ook het vrij te laten vermogen vaststellen.
    • Overige voorwaarden
      • Nederlander of daarmee gelijkgesteld – art 11 Pw
      • Uitsluitingen van bijstand – art 13 Pw
    • Woonsituatie
      Er wordt een check gedaan op de gezamenlijke huishouding, inwonende (ten laste komende) kinderen en kostendelersnorm.

 

 

Digitale formulieren inzetten bij aanvragen voor levensonderhoud?

Digitale formulieren hebben veel voordelen: snel, efficiënt en volledig. Het formulier heeft veel mogelijkheden. Zo kan het formulier precies aansluiten bij de wensen van de organisatie.

Waarom kiezen voor Schulinck In-Form?

Met Schulinck In-Form:

  • Automatiseert u het gemeentelijke aanvraagproces zoals u dat wilt
  • Integreert u het eigen gemeentelijke beleid in het formulier
  • Loggen burgers veilig in met DigiD en doorlopen zij alleen de vragen die op hen van toepassing zijn
  • Vraagt u automatisch om de juiste bewijsstukken
  • Verlicht u de werkdruk van medewerkers en vangt u piekmomenten op

Of u nu een grote of een kleinere gemeente bent, Schulinck In-Form helpt iedere gemeentelijke organisatie met e-formulieren op maat.

Duizenden aanvragen bijzondere bijstand per jaar?
1 oplossing: Schulinck In-Form

Wilt u zelf eens zien wat Schulinck In-Form voor u kan betekenen? Bekijk direct de demovideo waarin u ziet hoe de slimme e-formulieren van Schulinck In-Form werken en hoe u er de aanvraagprocessen mee kunt versnellen. U ontdekt de vele mogelijkheden om zelf routes te creëren in het formulier en het aan te passen aan uw eigen gemeentelijke stijl.

Vraag hier toegang tot de demovideo en bekijk deze direct:

Bekijk de Schulinck In-Form demo video