Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen en wat doe je?

Ik ben ooit gestart bij een sociale dienst en heb daar verschillende functies bekleed. Na een aantal jaar kwam ik in de ICT terecht bij het bedrijf Liaan, waar we fraudesoftware maakten. Tien jaar geleden begonnen we ook met het maken van de e-formulieren, eigenlijk naar aanleiding van een vraag van een klant in het sociaal domein. Liaan is sinds 2018 onderdeel van Wolters Kluwer en heet nu Schulinck Informatiemanagement. Voor de klanten in het sociaal domein van Wolters Kluwer-onderdeel Schulinck digitaliseren we processen. Zo ben ik hier terecht gekomen.

Hoe heeft je werk zich in de afgelopen jaren ontwikkeld?

We begonnen jaren geleden met een simpele methodiek. We leerden onszelf e-formulieren bouwen op basis van de tools die toen voorhanden waren. Dat is langzaam uitgebreid tot een zeer uitgebreid ontwikkel- en beheerportaal waarin ik veel sneller een formulier kan bouwen dan 10 jaar geleden. Daarop investeren we ook veel. Ons werk kenmerkt zich in snelheid, wendbaarheid, maatwerk en schaalbaarheid. Een klant is geen nummer maar een persoon. Voor mij is mijn baan meer dan gewoon werk.

Wat wil je bereiken voor je klanten?

Heel simpel: ik wil het probleem dat ze hebben voor ze oplossen. Als de klant een proces of een regeling heeft die gedigitaliseerd moet worden, ga ik samen met die klant kijken waar de vraag precies ligt en hoe we die kunnen oplossen. Ik geef mijn eigen mening en dat vinden mensen fijn, maar als ze echt iets anders willen, ga ik daar ook in mee. Ik heb kennis van het sociaal domein, ik kan door processen heen kijken en heb kennis van ICT. Die combinatie helpt organisaties om processen te verbeteren.

Hoe ziet je werk er over 10 jaar uit?

Het antwoord op die vraag is: Ik weet het niet!
Wanneer ik terugkijk naar de afgelopen 10 jaar dan is er zo veel veranderd. De wereld digitaliseert steeds meer en we kunnen veel meer informatie verwerken dan voorheen. Het is dus heel belangrijk dat dit veilig en betrouwbaar gedaan wordt. Ik denk dat we over 10 jaar nog steeds onze klanten ondersteunen bij het verbeteren van hun processen, maar de manier waarop is voor mij nog onduidelijk.

Wat is er leuk aan werken bij Wolters Kluwer?

Doordat ons bedrijf onderdeel is geworden van Wolters Kluwer, heb ik er in één keer heel veel collega’s bij gekregen. Dat is niet alleen leuk, het geeft ook veel meer mogelijkheden om te overleggen en samen te werken. Wolters Kluwer geeft als grote organisatie ook stabiliteit. Persoonlijk vind ik het ook leuk dat ik kan doorgroeien als ik dat zou willen en mezelf verder kan ontwikkelen. Ik wil graag nog meer de aansluiting binnen Wolters Kluwer bewerkstelligen. Onze oplossing past niet alleen binnen het sociaal domein, maar ook in andere domeinen binnen Wolters Kluwer. Mijn collega’s en ik willen graag meerwaarde bieden en inhoud geven aan de kernwaarden van Wolters Kluwer.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik woon heerlijk in een vrijstaand huis in het bos en ik geniet enorm van wandelen met de honden in de natuur. Ik heb veel dieren en lees graag, maar mijn grootste hobby is fietsen, zowel op een racefiets als op een mountainbike. Grappig genoeg geeft dat ook verbinding met klanten: in elke organisatie zit wel iemand die fietst. Soms trap ik wel eens een rondje mee met een fanatiek fietsende klant. Ik leer zo’n klant dan veel beter kennen dan in een zakelijke omgeving en dat geeft een toegevoegde waarde aan de klantrelatie.