Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Ik werkte al geruime tijd in de uitgeverijwereld toen ik in 2018 toe was aan een nieuwe, meer verdiepende uitdaging: ik wilde mezelf graag verder ontplooien. In verschillende functies had ik al kennis gemaakt met het sociaal domein binnen de gemeentemarkt en toen ik in contact kwam met Wolters Kluwer onderdeel Schulinck, klikte het direct. Wolters Kluwer bood mij de functie van Senior Accountmanager binnen Schulinck aan en ik ben erg blij dat ik die stap heb genomen.

Wat is er zo interessant aan jouw werk?

Het sociaal domein staat geen moment stil, geen dag is hetzelfde. Gemeenten hebben behoorlijke uitdagingen, zeker in coronatijd. Ik vind het mooi om onze gemeenteklanten te kunnen helpen met de oplossingen voor die uitdagingen. Oplossingen beginnen vaak met eerst goed te luisteren naar de hulpvraag en vervolgens zelf vragen te stellen. Wat zijn de uitdagingen waarvoor je staat? Hoe kan ik je helpen om een werkproces eenvoudiger te laten verlopen? Welke ondersteuning is nu voorhanden? En bovenal: hoe kunnen we via de gemeente de burger helpen? We willen daarin graag naast de gemeente staan. De afgelopen anderhalf jaar hebben we nog meer contact gehad met onze klanten dan daarvoor. We hebben ook mogen ervaren dat we nog meer dan vóór Corona worden uitgedaagd om met oplossingen te komen. Dat maakt mijn werk interessant.

Wat zijn jouw uitdagingen op werkgebied?

Het gaat er bij Wolters Kluwer niet om dat wij iets maken en dat aan gemeenten verkopen: wij luisteren naar de klant en ontwikkelen producten die helpen hun uitdagingen het hoofd te bieden. Daarbij gaat het vaak om werkprocessen die sneller en het liefst eenvoudiger moeten en die de gemeente én de burgers helpen om bijvoorbeeld een aanvraag sneller, efficiënter en zonder fouten af te handelen. Dat doen we bijvoorbeeld door samen met de klant slimme e-formulieren te ontwikkelen. In alle domeinen kijken we waar we de klant verder kunnen ondersteunen. Eén van de recent ontwikkelde producten binnen het domein schuldhulpverlening, is Schulinck In-Take Schuldhulp. Hiermee wordt de schuldhulpverlener ondersteund bij de intake van een client. Dit product is ontwikkeld door goed te luisteren naar de vragen die vanuit gemeenten werden gesteld.

Wat zijn je speerpunten voor de volgende periode?

Binnen ons team van accountmanagers hebben we ieder onze eigen specialisaties. De mijne zijn schuldhulpverlening en de intake daarvan en e-formulieren. In coronatijd zijn op de helpdesk veel vragen binnen gekomen waaruit blijkt dat gemeenten op die gebieden nog veel uitdagingen tegenkomen. Ik wil die uitvragen en de gemeenten helpen met oplossingen.

Wat is er zo leuk aan werken bij Wolters Kluwer?

Werken bij Wolters Kluwer is leuk en uitdagend. Ik krijg alle ruimte om mezelf te blijven ontwikkelen op elk gebied en dat vind ik enorm belangrijk. Ik haal ook veel voldoening uit het dagelijkse contact met de gemeenten. Samen met mijn collega’s vormen we een gezellig en hecht team.

Wat doe je in je vrije tijd?

In mijn vrije tijd houd ik van sporten, voornamelijk hardlopen. Ik hoop ooit nog eens de marathon van New York te lopen. Mijn vrouw en ik fietsen ook graag naar mooie plekjes in Nederland.