De Leeragenda Kwaliteit en Blijvend Leren in de Jeugdhulp ondersteunt gemeenten bij het structureel verbeteren van jeugdhulp. Met 5 focusthema’s en meerjarige leerlijnen biedt Kwaliteit en Blijvend Leren (KBL) handvatten voor beter samenwerken, onderbouwd handelen en het versterken van lokale teams.

Jeugdhulp verbeteren en toekomstbestendig maken

Gemeenten staan voor de opgave om de jeugdhulp te verbeteren en toekomstbestendig te maken. De Leeragenda Kwaliteit en Blijvend Leren in de Jeugdhulp ondersteunt gemeenten hierbij. De leeragenda is ontwikkeld met en voor het werkveld en sluit aan bij de Hervormingsagenda Jeugd.

5 focusthema’s

De leeragenda richt zich op 5 thema’s, zoals jeugdhulp die werkt, samenwerken met gezinnen en het versterken van lokale teams. Deze thema’s zijn uitgewerkt in meerjarige leerlijnen. Daarin werken gemeenten, aanbieders, professionals, jongeren en ouders samen aan leren, verbeteren en toepassen in de praktijk.

De leeragenda helpt gemeenten om bestaande initiatieven te verbinden, kennis te benutten en verandering stap voor stap door te voeren. Zo draagt de agenda bij aan betere keuzes, sterkere teams en passende ondersteuning voor kinderen en gezinnen.