Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Jaren geleden kwam ik als bedrijfskundige bij Wolters Kluwer terecht. In de loop der jaren heb ik hier verschillende rollen vervuld. Ik zat in een ‘maatwerkclub InKnowvation’, ik was uitgever, manager, had commerciële taken en was accountmanager. In 2007 ben ik met een paar collega’s naar het Wolters Kluwer-onderdeel Schulinck gegaan. Een tijdlang was ik meewerkend voorman, maar met de hoeveelheid producten die Schulinck nu heeft en met de Belgische markt die erbij kwam, was dat niet meer te doen. Nu ben ik salesmanager Schulinck Benelux.

Wat zijn jouw taken?

Ik stuur de accountmanagers in Nederland en België aan en ik ben in Nederland onder andere verantwoordelijk voor ons onderdeel Schulinck In-form, dat is gespecialiseerd in het inrichten en afhandelen van digitale aanvragen van gemeenten in het sociale domein. Samen met mijn collega Tom (configuration consultant) woon ik bijna alle gesprekken op dit terrein bij. Daarnaast ondersteun ik onze accountmanagers in Nederland en België door regelmatig klantgesprekken bij te wonen. De informatie die daaruit komt, gebruiken we weer om onze producten en onze communicatie te verbeteren.

Hoe is je werk veranderd en wat wil je bereiken?

Binnen Gemeenten heeft de digitalisering een hoge vlucht genomen. We zitten steeds dichter op uitvoering en proberen samen met de klant onze systemen te perfectioneren. Ons uitgangspunt is altijd: het helpen van klanten. Veel gemeenten moeten juist nu goed op hun financiën letten. Wij voorzien ze met de kennisbanken snel van informatie. Nu ondersteunen we ze ook door middel van intelligente digitale formulieren, waarmee aanvragen van burgers veel sneller verwerkt kunnen worden. Daardoor komen er weer handen vrij voor complexere zaken, waar er helaas genoeg van zijn op dit moment. De aandacht voor procesverbetering en kwaliteitsverbetering waarmee wij de gemeenten ondersteunen, kan hen helpen om uniformere processen én ook meer grip op de uitgaven te krijgen.

Binnen Schulinck kunnen we ook nog veel automatiseren. Ik wil dat onze mensen in de toekomst kunnen inloggen in een dashboard waarin ze alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. E-mail, waarmee we elkaar nu nog op de hoogte houden, heeft wat mij betreft zijn langste tijd gehad!

Wat is er leuk aan het werken bij Wolters Kluwer?

Het leuke van een groot bedrijf is dat je volop de kans krijgt jezelf te ontwikkelen en door te groeien. Mijn carrière is daar een goed voorbeeld van. Het HR-beleid is goed en binnen ons team heerst een open cultuur, waarin we alles met elkaar kunnen bespreken.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik heb niet lang geleden mijn oude hobby duiken weer opgepakt. Samen met mijn oudste dochter – en waarschijnlijk binnenkort de jongste ook – duik ik letterlijk in verschillende wateren in Nederland en het buitenland. Ik zit graag in ons chaletje op Texel en mag daar ook graag fietsen en uitwaaien.