Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Ik heb rechten gestudeerd in Tilburg en studeerde af in het milieurecht. Na mijn studie rolde ik het sociaal domein in en dat beviel – en bevalt nog steeds – uitstekend. Ik werkte als Klantmanager Inkomen bij verschillende gemeenten. Het grootste deel van mijn werkzaamheden had te maken met rechtmatigheid op het gebied van de Participatiewet. Net toen ik toe was aan een nieuwe uitdaging zag ik een berichtje van één van mijn huidige collega’s op LinkedIn: ze waren bij Wolters Kluwer op zoek naar een nieuwe collega. Ik stuurde haar een berichtje via LinkedIn om te kijken of het iets voor mij was. Na telefonisch contact werd ik nog enthousiaster over de functie en besloot ik te solliciteren.

Wat vind je binnen dit domein zo interessant en waarom?

Schuldhulpverlening bestaat uit verschillende rechtsgebieden, ik vind het interessant om hier helemaal in te duiken. Binnen Schuldhulpverlening heb je te maken met de client, schuldeisers, gemeente, misschien een bewindvoerder. Er zit vaak veel problematiek. Met mijn achtergrond in de Participatiewet en mijn kennis van schuldhulpverlening kan ik de gemeentelijke schuldhulpverleners goed helpen met praktische handvatten die natuurlijk juridisch juist zijn.

Welk onderwerp gaan jij en je collega’s komend jaar beetpakken op jullie vakgebied?

Eén van onze speerpunten is dat we ons blijven richten op de wensen van de schuldhulpverlener. Wat hebben ze van ons nodig om hun werk zo goed mogelijk te kunnen doen? De helpdeskvragen die we krijgen helpen daar heel erg bij. Zo weten we precies wat er speelt. Die wensen vertalen we bijvoorbeeld naar rekentools, die het werk van schuldhulpverleners een stukje eenvoudiger maken.

Wat maakt het werken bij Wolters Kluwer zo leuk?

De mensen hier zijn ontzettend gemotiveerd en enthousiast over het werk. Het is heel aanstekelijk om in een team te werken dat altijd streeft naar het beste voor de klanten. Mijn collega’s, ook die uit de andere teams, hebben enorm veel kennis en zijn altijd bereid die te delen.

Wat zou je tegen gemeenten willen zeggen?

De wet geeft zeker voor schuldhulpverlening veel meer ruimte dan je denkt en daardoor is er ook veel meer mogelijk dan je denkt. Als ik een vraag krijg via de helpdesk, kijk ik daarom ook juist mee naar de mogelijkheden, wat kan er wél. En in de opiniestukken en social media posts dragen we die boodschap natuurlijk ook uit. Tegen gemeenten zou ik willen zeggen: kom je er niet uit, dan zitten we op de helpdesk voor je klaar!

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik heb een gezin waaraan ik veel tijd besteed. Ik houd van verre reizen en van lezen; beide geven me het gevoel van vrijheid. Even in een andere wereld zijn en geen verplichtingen hebben, dat vind ik heerlijk. Daarnaast houd ik van lekker eten in gezelschap van vrienden of familie.