Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Hiervoor was ik werkzaam bij de Immigratie-en Naturalisatiedienst. Daar was ik onder andere verantwoordelijk voor het up-to-date houden van klantendossiers en het tijdig verwerken van aanvragen in het systeem. Ik was al even op zoek naar een andere uitdaging toen de vacature bij Wolters Kluwer voor mijn huidige functie langs kwam. In de vacature zag ik – hoewel het natuurlijk gaat om een heel ander domein – zoveel dingen die me aanspraken, dat ik besloot te solliciteren. Na een leuk gesprek werd ik aangenomen om het onderhoud van het gemeentelijk beleid dat onze klanten insturen te verzorgen.

Wat houdt jouw functie precies in?

Onze kennisbanken bestaan uit verschillende onderdelen. De thematische verdiepingen en de beleidswijzers worden bijgehouden door mijn juridische collega’s. Daarnaast kan een gemeente op bepaalde punten eigen beleid formuleren. Binnen de kennisbank is daarvoor ook ruimte. Het is mijn taak om te zorgen dat het gemeentelijk beleid dat door onze klanten wordt aangeleverd op de juiste plaats in de kennisbank komt te staan en up-to-date is. Dit helpt onze klanten bij het uitvoeren van hun werkzaamheden.

Wat vind je leuk aan je werk?

Het klantcontact en het ontzorgen van de klant vind ik het leukst aan mijn werk. Gemeenten kunnen ook zelf hun beleid in de kennisbank zetten, de richtlijnen vullen en stukken toevoegen en ik krijg soms vragen over hoe ze bepaalde onderdelen het beste kunnen doen. Ik geef ze dan advies hierover. Dit vind ik ook een erg leuk aspect van mijn werk.

Heb jij speerpunten voor de komende tijd?

Er wordt veel ingezet op het verbeteren van content en de manier waarop deze wordt aangeboden. De klant staat hierbij centraal en wordt hier ook actief bij betrokken. Op deze manier worden producten constant verbeterd, zodat ze steeds beter aansluiten op de wensen en behoeften van onze klanten. Momenteel ben ik met een aantal collega’s bezig om de webinars die wij aanbieden te verbeteren.

Wat maakt het werken bij Wolters Kluwer leuk?

Ik merk dat wat ik doe echt een toegevoegde waarde heeft en ondersteunend werkt voor de klant. Dat geeft veel voldoening. Verder heb je bij Wolters Kluwer veel ruimte voor eigen inbreng. Als je goede ideeën of suggesties hebt, wordt daar altijd naar geluisterd. We worden goed op de hoogte gehouden van alles binnen de organisatie, waardoor het gevoel van betrokkenheid hoog is. Daarnaast heb ik enorm leuke collega’s, de werksfeer is prima.

Wat doe je in je vrije tijd?

In mijn vrije tijd breng ik graag tijd met familie en vrienden door. Daarnaast sport ik graag; kickboksen en fitness. Ook kijk ik graag films en series.

Bekijk mijn profiel