Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?

Als bedrijfskundige kwam ik jaren geleden bij Wolters Kluwer terecht, waar ik in de loop der jaren verschillende rollen vervulde. Ik zat in een ‘maatwerkclub InKnowvation’, ik was uitgever, manager, had commerciële taken en was accountmanager. In 2007 ben ik met een paar collega’s naar Wolters Kluwer-onderdeel Schulinck gegaan. Een tijdlang was ik meewerkend voorman, maar met de hoeveelheid producten die Schulinck nu heeft en met de Belgische markt die erbij kwam, was dat niet meer te doen. Nu ben ik sales manager Schulinck Benelux .

Wat zijn jouw taken?

Ik stuur de accountmanagers in Nederland en België aan. In Nederland zijn onze producten natuurlijk al jaren op de markt, maar in België zijn we nog aan het opbouwen, te beginnen met het Omgevingsrecht. Dat betekent dat we daar nog bezig zijn met het klaarmaken en inregelen van de systemen en dat we samen met Marketing zorgen dat er voldoende afspraken worden gemaakt met geïnteresseerden. We ontwikkelen hiervoor gerichte campagnes. We zorgen ervoor dat het team steeds beter opereert en altijd goed van informatie is voorzien.

Hoe is je werk veranderd sinds je in 2007 bij Wolters Kluwer-onderdeel Schulinck terecht kwam?

Binnen Gemeenten heeft de digitalisering een hoge vlucht genomen. We zitten steeds dichter op de uitvoering en proberen samen met de klant onze systemen te perfectioneren. De manier waarop Schulinck werkt is uniek te noemen: de meeste concurrenten werken met auteurs en er is geen ander bedrijf dat, zoals Schulinck, alle know how zelf in huis heeft. Daardoor kunnen we kennisbanken maken waarin het eigen beleid en ook alle werkinstructies van gemeenten zijn  opgenomen en we kunnen alle vragen beantwoorden die onze klanten hebben. We proberen onze klanten ook ieder jaar één of twee keer te bezoeken om alles even door te praten en vragen te beantwoorden. Dat alles maakt dat we in de markt hoog worden gewaardeerd.

Wat wil je bereiken voor je gemeenteklanten?

Veel gemeenten moeten juist nu goed op hun financiën letten. Wij voorzien ze met de kennisbanken snel van informatie. Nu ondersteunen we ze ook door middel van intelligente digitale formulieren, waarmee aanvragen van burgers veel sneller verwerkt kunnen worden. Daardoor komen er weer handen vrij voor complexere zaken, waar er helaas genoeg van zijn op dit moment. De aandacht voor procesverbetering en kwaliteitsverbetering waarmee wij de gemeenten ondersteunen, kan hen helpen om uniformere processen én ook meer grip op de uitgaven te krijgen.

Wat zijn je doelen?

We hebben een mooie start gemaakt op de Belgische markt. Mijn doel is toch wel om daar naast het Omgevingsrecht ook het sociaal domein te gaan ontwikkelen. Daarnaast moeten de systemen in de landen grotendeels gelijk worden. Ook intern kunnen we nog veel automatiseren. Als dat allemaal is gelukt, maak ik wel een sprongetje in de lucht en ben ik enorm trots op ons hele team!

Wat is er leuk aan het werken bij Wolters Kluwer?

Het leuke van een groot bedrijf is dat je volop de kans krijgt jezelf te ontwikkelen en door te groeien. Mijn carrière is daar een goed voorbeeld van. Het HR-beleid is goed en binnen ons team heerst een open cultuur, waarin we alles met elkaar kunnen bespreken.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik heb niet lang geleden mijn oude hobby duiken weer opgepakt. Samen met mijn oudste dochter – en waarschijnlijk binnenkort de jongste ook – duik ik letterlijk in verschillende wateren in Nederland en het buitenland. Ik zit graag in ons chaletje op Texel en mag daar ook graag fietsen en uitwaaien.