Wat is jouw achtergrond?
Ik heb in Amsterdam Sociale Psychologie gestudeerd omdat ik heel erg geïnteresseerd ben in menselijk gedrag. Bij Sociale Psychologie leer je bijvoorbeeld hoe mensen beïnvloed raken en hoe je informatie zo kunt presenteren dat mensen ermee doen wat jij graag wilt dat ze doen. In de tijd dat ik studeerde kwam het internet net een beetje op voor consumenten. Ik werkte naast mijn studie bij een bedrijf dat content voor apotheken maakte. Ik hield me bijvoorbeeld bezig met vraagstukken als: hoe presenteer je content aan patiënten zodat de therapietrouw beter wordt? Heel interessant.
Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?
Na mijn studie ben ik met mijn man verhuisd naar het zuiden van het land en ben ik gaan werken bij een online reclamebureau. Daar leerde ik dat je uitstekend kunt volgen wat mensen online doen. Mensen klikken om een doel te bereiken of ze zijn gefrustreerd dat het niet lukt. Dat klikgedrag kun je zien en dan kun je bepalen hoe je de mensen kunt sturen met woord en beeld. Toen ze bij Wolters Kluwer iemand als ik zochten, hoefde ik niet lang na te denken!
Wat zijn jouw taken binnen Wolters Kluwer?
Ik richt me op de campagne voor Schulinck In-Form en de marketing en communicatie voor België: de website, de online communicatie, de nieuwsbrieven. Ook hou ik me bezig met de data-analyse. Ik vind het daarbij interessant om de boodschap die daaruit komt te visualiseren, zodat het geen droge brij data meer is, maar input om mee verder te werken.
Waarom digitale marketing en communicatie?
Ik ben geen traditionele marketingpersoon, mijn interesse heeft altijd gelegen bij digitale marketing. De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. We moeten als Wolters Kluwer zorgen dat we in al dat digitale geweld relevant en belangrijk genoeg zijn, zodat mensen hun tijd aan ons willen geven. We zijn een heel volwassen en professionele organisatie, met relevante, probleemoplossende producten, maar we moeten van goeden huize komen om mensen te bereiken. En dat is precies wat ik leuk vind om te doen!
Wat wil je bereiken met je werk?
in het algemeen vind ik het belangrijk dat je waarmaakt wat je als bedrijf belooft. De tagline van Wolters Kluwer is ‘When you have to be right’ en ik ben ook voortdurend op zoek naar wat IK moet doen om ‘right te zijn’. We hebben hoogwaardige juridische producten en ik wil ervoor zorgen dat die betrouwbaarheid ook doorklinkt in de marketinguitingen.
Wat is er leuk aan werken bij Wolters Kluwer?
Binnen Wolters Kluwer hebben we als Schulinck best veel autonomie en tegelijk kunnen we profiteren van alle expertise binnen het grote moederbedrijf. Dat is fijn werken. En ik heb nog leuke collega’s ook.
Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb twee kinderen en vind het belangrijk om ook ‘nikstijd’ in te plannen. Verder ga ik naar de sportschool waar ik onder andere Zumbalessen volg. Ook zit ik bij het Eindhovens Popkoor. Familie en vrienden wonen voornamelijk in het midden van het land, dus als ik daar op bezoek ga, ben ik vanuit het zuiden wel even bezig.