Jasmijn Lee Sack Fong

Jasmijn Lee Sack Fong

Met een opleiding Social Work kwam ik in 2002 terecht in het sociaal domein. Begonnen als medewerker bijzondere bijstand en groeide al snel door naar de rol van klantmanager. Wat mij toen aantrok in het werk is nog steeds hetzelfde: de combinatie van sociaal werk in een juridisch kader, mensen ondersteunen hun leven te verbeteren en daar waar mogelijk aan het werk te helpen.

Ik heb gewerkt met verschillende doelgroepen, van statushouders (verschillende wetgeving rondom inburgering) tot jongeren en ’typische Nederlanders’. Dit heb ik zowel gedaan als klantmanager werk & inkomen als klantmanager werk. Gedurende een jaar heb ik de functie van klantmanager werk ook gecombineerd met de functie van klantmanager schuldhulpverlening (fase A), dit was een proef om beide functies te integreren.

In 2012 heb ik mede beroepsvereniging SAM opgericht en ben ik 5 jaar bestuurslid geweest, waarvan 4 jaar voorzitter. In deze rol heb ik het belang geleerd van vakmanschap, kennis delen en zaken op landelijk niveau leren zien.

De eerste 17 jaar van mijn carrière heb ik voor één gemeente gewerkt, eerst via detachering, daarna in vaste dienst. Hierna ben ik in weer in detachering gegaan en heb ik bij meerdere gemeentes gewerkt, zowel klein als groot.

Naast het werken in de praktijk vind ik het leuk om mijn kennis door te geven als trainer. Dit doe ik enkele keren per jaar.

In mijn vrije tijd ga ik graag op pad met mijn man, moeder en/of vrienden. Ik ga graag uit eten, bezoek een museum of een concert. Ook houd ik er van om lekker te koken. Bijna dagelijks sport ik, fitness en hardlopen.