Antwoord op bijstand
Antwoord op

Antwoord op bijstand

Bewaren in kennisdossier

Schulinck biedt u als gemeente met het product Antwoord op optimale en actuele communicatie richting de burger: de (landelijke) wet- en regelgeving wordt op een begrijpelijk taalniveau (B1) vertaald. Met Antwoord op wordt uw burger geïnformeerd over zijn rechten en plichten, zijn situatie en zijn mogelijkheden. Benieuwd naar de ins en outs van Antwoord op? Lees dan gauw verder en vraag bij contact een gratis demovideo aan.

Vraag een gratis demofilm aan

ISD Brabantse Wal over de online kennisbank Antwoord op bijstand

Onze keuze is gevallen op Antwoord op, omdat die site voor 90% wordt onderhouden door Schulinck. Je hoeft er zelf weinig onderhoud aan te plegen.

ISD Brabantse Wal over de online kennisbank Antwoord op bijstand
Download referentie

Wat is Antwoord op

Met Antwoord op wordt uw burger geïnformeerd over zijn rechten en plichten, zijn situatie en zijn mogelijkheden. Ook uw gemeentelijk beleid kan worden opgenomen Hierdoor zorgt u voor een optimale communicatie  richting uw burger zodat deze ook goed op de hoogte is van de lokale regels.

De voordelen van het werken met e-formulieren in Antwoord op een rij.

Als extra kunt u een koppeling krijgen op de module formulieren van Liaan. De voordelen van het werken met e-formulieren in Antwoord op een rij:

  • De aanvragen worden éénduidig ingevuld
  • Het kost de burgers minder tijd om het formulier in te vullen, omdat er door het gebruik van DigiD al veel informatie automatisch is ingevuld
  • De foutmarge verkleint omdat er veel automatisch wordt ingevuld
  • Uw baliemedewerkers worden ontlast omdat de aanvraag nu digitaal ingevuld wordt door de klant zelf
  • Er vindt een filtering van aanvragen plaats, waarbij de klant direct kan zien of hij in aanmerking komt voor de voorziening
  • Doordat er minder fouten worden gemaakt, neemt het aantal bezwaar en beroepszaken af
  • Uw organisatie houdt daardoor ook nog eens tijd over. Tijd die weer kan worden geïnvesteerd in nog betere dienstverlening aan de burger.

Inhoud

Wat heeft de online kennisbank 'Antwoord op' u en uw burgers te bieden:

  • Optimale en actuele communicatie richting de burger: (landelijke) wet- en regelgeving wordt op een begrijpelijk taalniveau (B1) vertaald richting de burger zodat u de burger informeert over zijn rechten en plichten, zijn situatie en zijn mogelijkheden.
  • Ook uw gemeentelijk beleid wordt vertaald richting de burger zodat deze op de hoogte is van de lokale regels.
  • Antwoord op Wijzer: een burger voert zijn situatie in (leeftijd, inkomen/vermogen, enz.) en wordt op weg geholpen in zijn situatie. Kan hij bv. bijstand aanvragen of heeft hij wellicht recht op andere uitkeringen of toeslagen?
  • Mogelijkheid tot toevoegen van e-formulieren. De burger kan middels digitale formulieren online aanvragen indienen en wijzigingen doorgeven in zijn situatie bij uw gemeente.
  • Integratie in uw eigen gemeentelijke website. De Antwoord op sites kunnen in de look & feel van uw gemeente worden geïntegreerd en zijn dan bereikbaar via de URL van uw gemeentewebsite.
  • Schema’s en filmpjes die op een speelse wijze de burger uitleg geven over wet- en regelgeving. Met deze aanpak bereikt u ook de laaggeletterde burger.
  • Veel gestelde vragen die gekoppeld zijn aan hoofdonderwerpen. Een simpele en snelle manier voor de burger om zijn antwoord te vinden.
  • Landelijk en gemeentelijk nieuws. Op Antwoord op wordt door Schulinck landelijk nieuws opgenomen maar de gemeente kan ook gemeentelijk nieuws opnemen. Op die manier informeert u de burger over lokale zaken.
  • Ruimte voor de gemeente om gemeente-specifieke informatie toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een voorlichtingsfilmpje, brochures en eigen formulieren.
  • Zoekfunctie

 

In Antwoord op bijstand informeert u uw burgers ook over: 

  • In Antwoord op bijstand informeert u uw burgers over hun inlichtingen- en arbeidsverplichting als zij een bijstandsuitkering ontvangen. Waar dient hij aan te voldoen qua inlichtingen maar ook qua re-integratie? Uw burger vindt op Antwoord op zijn weg naar het antwoord.
  • Uw burgers vinden op Antwoord op bijstand informatie over het indienen van een aanvraag voor bijzondere bijstand. Ook kunt u uw burgers voorzien van brochures en aanvraagformulieren in dit kader. Denk bijvoorbeeld aan informatie over bijzondere bijstand voor een wasmachine.
  • Niet iedereen komt in aanmerking voor bijstand, omdat er bijvoorbeeld te veel eigen middelen zijn. Antwoord op bijstand geeft antwoord op welke middelen worden meegerekend voor de bijstand, zodat uw burger direct weet waar hij aan toe is.
  • Wilt u uw burger goed voorlichten over zijn recht op een individuele inkomenstoeslag? Antwoord op geeft op een praktische manier weer waar iemand aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen. Ook bestaat de mogelijkheid om direct een aanvraag in te dienen wanneer u gebruik maakt van de e-formulieren. 

Antwoord op biedt nog meer handige extra's: 

  • Uw frontoffice wordt minder belast. De burger vindt zijn informatie op Antwoord op en kan direct digitaal aanvragen en wijzigingen doorgeven
  • Een duidelijke en actuele voorlichting richting uw burger
  • Door de integratie in uw eigen website heeft de burger het gevoel dat hij alle benodigde informatie op één plek vindt. Schulinck zorgt dat Antwoord op altijd geactualiseerd is volgens de laatste stand van de wet - en regelgeving in begrijpelijke taal voor uw burgers (B1 niveau).

Contact

Wilt u meer weten over Antwoord op van Schulinck?

Bel 077-475 8018 of neem contact op met accountmanagement:

Demovideo Antwoord op aanvragen?

Wilt u weten hoe Antwoord op werkt? Vraag vandaag nog een gratis demonstratie film van de Antwoord op  aan. Hierin nemen we u mee over de mogelijkheden die Antwoord op voor zowel u als uw burgers te bieden heeft.

Referenties

ISD Brabantse Wal over de online kennisbank Antwoord op bijstand

Onze keuze is gevallen op Antwoord op, omdat die site voor 90% wordt onderhouden door Schulinck. Je hoeft er zelf weinig onderhoud aan te plegen.

ISD Brabantse Wal over de online kennisbank Antwoord op bijstand
Download referentie
Gemeente Diemen over de online kennisbank Antwoord op Bijstand

We willen informatief zijn voor de burgers. Antwoord op sluit daarop heel goed aan.

Gemeente Diemen over de online kennisbank Antwoord op Bijstand
Download referentie

Demofilm aanvragen

Benieuwd naar alle mogelijkheden van Antwoord op Bijstand?

Demofilmpjes zijn bestemd voor functionarissen werkzaam bij of voor een gemeente en worden alleen verstrekt wanneer u bij stap 3 een email-extension van de gemeente of van een samenwerkingsverband invoert.

1. Demofilm aanvragen
Antwoord op bijstand
Ja, ik wil meer zien!
2. Gegevens organisatie
3. Mijn gegevens